Wiodące w branży i wielokrotnie nagradzane technologie i wzornictwo
sprawiają, że Suzuki jest w stanie dostarczyć rozwiązania i korzyści, które pozwolą Ci w pełni cieszyć się przygodą na łodzi.
Kadłub silnika jest przesunięty ku przodowi, przemieszczając jednocześnie środek ciężkości w tym samym kierunku.
Zaprojektowanie bezpośredniej ścieżki przepływu powietrza, od wlotu w pokrywie silnika, aż do cylindra, ogranicza wzrost temperatury w układzie dolotowym i poprawia wydajność spalania.
Kanały kolektora dolotowego, w zależności od swej długości, są odmiennie wykorzystywane podczas niskich i wysokich prędkości, zapewniając odpowiednią do obciążenia dawkę powietrza dostarczaną do silnika.
Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika.
Przekładnie główne tych modeli wyposażone są w przełożenie o wartości 2.42, czyli większe niż w przypadku standardowych wersji tej klasy. W połączeniu z dużą śrubą (śr. 14”/36 cm), ten potężny układ zapewnia niesamowitą siłę napędową.
Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.
Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.
Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.
Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.
Siłownik hydrauliczny układu sterowniczego jest teraz zintegrowany z kolumną silnika.
Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.
Wybór kierunku pracy śruby
Silnik z funkcją Suzuki Selectiv Rotation, w przekładni głównej zastosowano dedykowane jednolity układ kół zębatych, wałków i łożysk dzięki którym jest możliwość wybór kierunku pracy w trybie standardowym lub w trybie przeciwbieżnym przy zastosowaniu dodatkowego przełącznika.
Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną.
Ta technologia gwarantuje szybszy rozruch, płynniejszą pracę i lepsze przyspieszenie bez akumulatora.
Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów.
Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny.
• Podwójny wlot wody umożliwia jej przepływ w różnych kierunkach, co zapobiega przegrzewaniu się jednostki w razie zapchania np. algami.
Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez dwa wloty w obudowie przekładni głównej.
Powłoka antykorozyjna Suzuki została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić silne wiązanie do powierzchni chronionych elementów, wykonanych ze stopu aluminium Suzuki.
Funkcja wykrywania obecności wody w filtrze zapobiega przedostawaniu się wody do silnika. Układ powiadamia użytkownika o wykryciu wody za pomocą sygnału świetlnego i dźwiękowego.
Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.
Układ podwójnych żaluzji, profilowanych w kształt litery „L”, pozwala na usunięcie wody z powietrza zasysanego do silnika.
Układ Podwójnej Śruby Suzuki umożliwia jednemu silnikowi obsługę dwóch śrub napędowych, poruszających się przeciwbieżnie.
Konwencjonalny zewnętrzny siłownik został wbudowany w silnik zaburtowy.
Ta aplikacja umożliwia sporządzenie planu podróży z uwzględnieniem prognozy pogody oraz stanu silnika i praktycznych wskazówek dotyczących jazdy łodzią. Wszystkie funkcje dostępne są bezpłatnie.* Sprawdź szczegóły w sekcji p. 31 na naszej stronie internetowej.
* Aby skorzystać z tej opcji, należy posiadać wskaźnik wielofunkcyjny Suzuki Multi-function Gauge 4 lub wyświetlacz wielofunkcyjny Suzuki Multi-function Display oraz smartfon z systemem operacyjnym Android lub iOS.
W ramach kampanii „SUZUKI CLEAN OCEAN PROJECT” opracowaliśmy urządzenie do zbierania mikroplastiku z oceanu, jako część wyposażenia silników zaburtowych SUZUKI.
Opcjonalne złącze i śruba przeciwbieżna umożliwiają sternikowi podjęcie decyzji, czy śruba ma poruszać się w sposób tradycyjny, czy przeciwbieżny.
Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.
Zdalne sterowanie pracą silnika odbywa się za pośrednictwem układu elektronicznego, przy pomocy 1 dźwigni, oferującej obsługę do 6 silników zaburtowych.
Hałas generowany przez układ dolotowy jest tłumiony przez tłumik i komorę rezonacyjną.
TECHNOLOGIA SUZUKI
Ten układ pomaga łodzi utrzymać określony zakres prędkości przy niskich obrotach.
System pozwala na uruchomienie kilku silników jednocześnie, gdy pilot znajduje się w ich pobliżu.
Konstrukcja silnika pozwala na przechowywanie go po zdjęciu z łodzi w pozycji leżącej na każdym z trzech boków.
Przekręć kluczyk i zwolnij go. Rozrusznik będzie sam pracował do momentu uruchomienia silników. Dzięki tej funkcjonalności uzyskujesz płynne uruchamianie jednostek napędowych.
Komputer na podstawie danych o obrotach silnika sam reguluje jego kąt nachylenia.
*Funkcjonalność kompatybilna z wyświetlaczami SMD/SMG4.