PORTABLE FUN
SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM
Lekka i zwarta konstrukcja – proste w użytkowaniu przenośne silniki zaburtowe DF6A, DF5A i DF4A. Nowa generacja silników powraca w wielkim stylu.
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3zmniejszono jego masę do 24 kg*1, co oznacza, że jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania.
Dla zwiększenia komfortu obsługi wbudowany w dolną część obudowy uchwyt został zaokrąglony i dopasowany do kształtu dłoni. W konstrukcji pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie.
Znajdujący się w górnej części silnika zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju pozwalają na transport i przechowywanie w dowolnej z trzech pozycji bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju.
Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.
Oprócz odświeżonego wizerunku nowe modele silników DF6A, DF5A i DF4A zaprojektowane i stworzone przez Suzuki odznaczają się także niewielką wagą, wynoszącą jedynie 24 kg (w wersji S z krótką kolumną).
Niższa masa to większa mobilność i łatwość użytkowania.
Łatwość obsługi tych jednostek zaburtowych cieszy się niesłabnącą popularnością. Usprawnienia wprowadzone w konstrukcji rumpla zdołały wyeliminować drgania, odpowiedzialne za zmęczenie i napięcie dłoni sternika podczas kierowania łodzią. W nowych silnikach DF6A, DF5A i DF4A drgania zostały praktycznie zniwelowane w średnim zakresie prędkości.
Przesunięcie wału korbowego względem osi cylindra zmniejsza nacisk tłoka na jego ścianki podczas pracy silnika. W wyniku tego udało się uzyskać płynniejszy ruch tłoka, który zwiększa sprawność silnika.
Dzięki zintegrowanemu zbiornikowi umieszczonemu nad silnikiem i jednokierunkowemu zaworowi, możliwe jest podawanie paliwa z wykorzystaniem siły grawitacji. Silnik można bez problemu uruchomić nawet po długiej przerwie, bez konieczności otwierania pokrywy.
Wyciszenie silnika zaprojektowane tak, aby zoptymalizować pojemność i kształt układu dolotowego, redukuje hałas generowany podczas pracy jednostki, do czego przyczyniają się także nowa konstrukcja dźwigienki zaworowej i łożyska ślizgowe w wale korbowym. Podzespoły związane z dźwigienką zaworową zostały przeprojektowany w taki sposób, by wyeliminować zbędne luzy. Dodatkowo wymieniliśmy także standardowe łożyska kulkowe w wale korbowym na łożyska ślizgowe.
Układ wymuszonego smarowania, w jaki wyposażone zostały silniki DF6A, DF5A i DF4A, posiada dodatkowy kanał olejowy prowadzący do górnego i dolnego wała korbowego, korbowody i łożyska korbowe. Bezprecedensowe** użycie w silnikach filtra oleju podnosi niezawodność układu smarowania. Co więcej nowe położenie okna kontrolnego poziomu oleju umożliwia błyskawiczne skontrolowanie stanu układu smarowania.
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolnej z trzech stron bez ryzyka wycieku paliwa lub oleju.
Wbudowany w dolną pokrywę uchwyt został zaokrąglony, co pozwala na wygodniejsze przenoszenie silnika. Dodatkowy uchwyt znajdujący się w przedniej części dolnej pokrywy silnika umożliwia wygodne przemieszczanie jednostki za pomocą obu rąk.
Układ zapobiegający wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt w silnikach DF6A, DF5A i DF4A oferuje inne ścieżki pracy siłownika ramieniowego w kierunku góra-dół w porównaniu do poprzednich modeli. Kiedy siłownik znajduje się w górze, można zablokować go w jednej z trzech pozycji. Kiedy siłownik znajduje się w dole, można po prostu płynnie przesunąć go do najniższej pozycji bez konieczności blokowania.
Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.
Zaawansowane czterosuwowe technologie Suzuki zapewniają bardziej wydajną pracę, przy jednoczesnym ograniczeniu emisji zanieczyszczeń. Wysoko wydajne czterosuwowe silniki Suzuki produkują mniej zanieczyszczeń, dzięki czemu jednostki zaburtowe, takie jak DF25A/30A, spełniają wymogi najsurowszych światowych norm emisji zanieczyszczeń*3 w tym wymogi normy czystości spalin EURO1 (Dyrektywa Unii Europejskiej 2003/44/EC)*4. Dodatkowo silniki posiadają certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
*3:Zgodność z normami zależy od danego regionu.
*4:Normy emisji zanieczyszczeń obowiązujące w UE ( dla gazów spalinowych i poziomu hałasu), uchwalone przez Parlament Europejski i Radę.
MODEL | DF4A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S:381, L:508 |
Układ rozruchowy | Ręczny |
Masa silnika kg *1 | S:24, L:25 |
Rodzaj silnika | OHV |
Układ zasilania | Gaźnik |
Liczba cylindrów | 1 |
Pojemność skokowa cm3 | 138 |
Średnica x skok tłoka mm | 62 X 46 |
Moc maks. kW (KM) | 2.9 (4) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 4.000-5.000 |
Sterowanie | Rumpel |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | Ręczny |
Pojemność miski olejowej | 0.7 |
Zbiornik paliwa | Zintegrowany 1l |
Układ zapłonowy | Cyfrowy CDI |
Alternator | 12V 5A (opcja) |
Mocowanie silnika | Tuleje |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane ręcznie |
Przełożenie | 1.92:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Otwór nad śrubą napędową |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
6"-7" |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
MODEL | DF5A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381 L : 508 |
Układ rozruchowy | Ręczny |
Masa silnika kg *1 | S : 23.5 L : 24.5 |
Rodzaj silnika | OHV |
Układ zasilania | Gaźnik |
Liczba cylindrów | 1 |
Pojemność skokowa cm3 | 138 |
Średnica x skok tłoka mm | 60.4 X 48 |
Moc maks. kW (KM) | 3.7 (5) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 4,500-5,500 |
Sterowanie | Rumpel |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | Ręczny |
Pojemność miski olejowej | 0.7 |
Zbiornik paliwa | Zintegrowany 1l |
Układ zapłonowy | Tyrystorowy CDI |
Alternator | 12V 5A (opcja) |
Mocowanie silnika | Tuleje |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane ręcznie |
Przełożenie | 1.92:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Otwór nad śrubą napędową |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego | 6"-7" |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
MODEL | DF6A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381 L : 508 |
Układ rozruchowy | Ręczny |
Masa silnika kg *1 | S : 23.5 L : 24.5 |
Rodzaj silnika | OHV |
Układ zasilania | Gaźnik |
Liczba cylindrów | 1 |
Pojemność skokowa cm3 | 138 |
Średnica x skok tłoka mm | 60.4 X 48 |
Moc maks. kW (KM) | 4.4 (6) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 4,750-5,750 |
Sterowanie | Rumpel |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | Ręczny |
Pojemność miski olejowej | 0.7 |
Zbiornik paliwa | Zintegrowany 1l |
Układ zapłonowy | Tyrystorowy CDI |
Alternator | 12V 5A (opcja) |
Mocowanie silnika | Tuleje |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane ręcznie |
Przełożenie | 1.92:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Otwór nad śrubą napędową |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego | 6"-7" |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
Model | Śruba | Rozmiar śruby | Zbiornik paliwa | Masa | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF4AS Zawiera licznik motogodzin | Aluminiowa | 3x7.5 x 6.5 | zintegrowany 1l | 23.5kg | Czarny | 6 000 zł |
DF4AL Zawiera licznik motogodzin | Aluminiowa | 3x7.5 x 6.5 | zintegrowany 1l | 24.5kg | Czarny | 6 200 zł |
DF5AS Zawiera licznik motogodzin | Aluminiowa | 3x7-1/2x6-1/2 | zintegrowany 1l | 24kg | Czarny |
- 800 zł
6 600 zł
5 800 zł |
DF5AL Zawiera licznik motogodzin | Aluminiowa | 3x7-1/2x6-1/2 | zintegrowany 1l | 24,5kg | Czarny |
- 1 000 zł
6 800 zł
5 800 zł |
DF6AS Zawiera licznik motogodzin | Aluminiowa | 3x7-1/2x7 | zintegrowany 1l | 24kg | Czarny |
- 1 000 zł
7 200 zł
6 200 zł |
DF6AS Zawiera licznik motogodzin | Aluminiowa | 3x7-1/2x7 | zintegrowany 1l | 24kg | Biały*2 | 7 400 zł |
DF6AL Zawiera licznik motogodzin | Aluminiowa | 3x7-1/2x7 | zintegrowany 1l | 24,5kg | Czarny |
- 1 200 zł
7 400 zł
6 200 zł |
DF6AL Zawiera licznik motogodzin | Aluminiowa | 3x7-1/2x7 | zintegrowany 1l | 24,5kg | Biały*2 | 7 600 zł |