LIGHTWEIGHT SPORTS
SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM
Znaczące obniżenie zużycia paliwa i najwyższa wydajność – nowa generacja silników DF40A i DF50A.
Inżynierowie Suzuki opracowali silniki DF50A i DF40A w oparciu o sprawdzone rzędowe, trzycylindrowe i 12-zaworowe rozwiązanie. Ten wysoko wydajny silnik dysponuje pojemnością 941cm3 i głowicą w układzie DOHC. Jest on jedyną jednostką zaburtową w swojej klasie mocy 36,8kW (50KM)/29,4kW (KM), wyposażoną w tego rodzaju głowicę z czterema zaworami na cylinder i układem dolotowym zoptymalizowanym pod kątem wysokiej sprawności z zakresie wysokich prędkości obrotowych.
Projektując ten silnik, Inżynierowie Suzuki wzięli pod uwagę także wydajność mechaniczną. Każdy podzespół został dokładnie przeanalizowany i zaprojektowany na nowo w taki sposób, aby zminimalizować straty mechaniczne i osiągnąć lepszą wydajność. Za przykład może posłużyć nowa pompa oleju o mniejszych oporach, zapewniająca ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control to inteligentny system, który monitoruje pracę silnika w różnych warunkach, przewiduje zapotrzebowanie na paliwo i podaje uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A, został zaimplementowany także w DF60A z uwagi na fakt, iż zapewnia on nieporównywalne obniżenie zużycia paliwa odczuwalne zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich obrotów, na których silnik pracuje przez większość czasu. Przeprowadzone testy laboratoryjne dowodzą, że przy średnich prędkościach silniki charakteryzuje się niższym o 23% zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.
Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.
DF50A i DF40A to jedyne w swojej klasie mocy 36.8kW (50KM)/ 29.4kW (40KM) jednostki zaburtowe wyposażone w zanurzony w kąpieli olejowej, bezobsługowy łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem, który zapewnia żeglarzom lata niezawodnej pracy.
DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.
Z dumą wzięliśmy udział w Olimpijskich i Paraolimpijskich Regatach Żeglarskich w Londynie w 2012 roku, jako wyłączny sponsor silników zaburtowych. W ramach tego prestiżowego wydarzenia dostarczyliśmy modele DF40A.
Inżynierowie Suzuki opracowali silniki DF50A i DF40A w oparciu o sprawdzone rzędowe, trzycylindrowe i 12-zaworowe rozwiązanie. Ten wysoko wydajny silnik dysponuje pojemnością 941cm3 i głowicą w układzie DOHC. Jest on jedyną jednostką zaburtową w swojej klasie mocy 36,8kW (50KM)/29,4kW (KM), wyposażoną w tego rodzaju głowicę z czterema zaworami na cylinder i układem dolotowym zoptymalizowanym pod kątem wysokiej sprawności z zakresie wysokich prędkości obrotowych.
Projektując ten silnik, Inżynierowie Suzuki wzięli pod uwagę także wydajność mechaniczną. Każdy podzespół został dokładnie przeanalizowany i zaprojektowany na nowo w taki sposób, aby zminimalizować straty mechaniczne i osiągnąć lepszą wydajność. Za przykład może posłużyć nowa pompa oleju o mniejszych oporach, zapewniająca ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Rozruch silnika z układem Suzuki Easy Start jest szybszy i łatwiejszy. W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Aby przyspieszyć gotowość jednostki do pracy, układ zapewnia płynniejszy i lepszy rozruch.
Zaawansowane technologie czterosuwowe od Suzuki zapewniają czystszą i bardziej wydajną pracę silnika, zgodnie z normą czystości spalin EURO 1 (Dyrektywą Unii Europejskiej 2003/44/EC) – standardami emisji UE (dla gazów spalinowych i poziomu hałasu) określonymi przez Parlament Europejski i Radę. Dodatkowo silnik posiada certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control to inteligentny system, który monitoruje pracę silnika w różnych warunkach, przewiduje zapotrzebowanie na paliwo i podaje uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A, został zaimplementowany także w DF60A z uwagi na fakt, iż zapewnia on nieporównywalne obniżenie zużycia paliwa odczuwalne zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich obrotów, na których silnik pracuje przez większość czasu. Przeprowadzone testy laboratoryjne dowodzą, że przy średnich prędkościach silniki charakteryzuje się niższym o 23% zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.
DF50A i DF40A to jedyne w swojej klasie mocy 36.8kW (50KM)/ 29.4kW (40KM) jednostki zaburtowe wyposażone w zanurzony w kąpieli olejowej, bezobsługowy łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem, który zapewnia żeglarzom lata niezawodnej pracy.
Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.
DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.
Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.
MODEL | DF50A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381 L : 508 X : 635*5 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0*5 |
Rodzaj silnika | DOHC |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 3 |
Pojemność skokowa cm3 | 941 |
Średnica x skok tłoka mm | 72.5 x 76 |
Moc maks. kW (KM) | 36.8 (50) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,300-6,300 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 2.7 litra |
Zbiornik paliwa | 25 l (opcjonalnie) |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 19A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.27:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 9”-17” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
MODEL | DF40A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381 L : 508 X : 635*5 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0*5 |
Rodzaj silnika | DOHC |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 3 |
Pojemność skokowa cm3 | 941 |
Średnica x skok tłoka mm | 72.5 x 76 |
Moc maks. kW (KM) | 29.4 (40) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,000-6,000 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 2.7 litra |
Zbiornik paliwa | 25 l (opcjonalnie) |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 19A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.27:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 9”-17” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
Model | Masa | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF40ATL *1 | 104kg |
![]() |
Czarny | 33 500 zł |
DF40ATL *1 | 104kg |
![]() |
Biały*2 | 34 300 zł |
DF50ATL *1 | 104kg |
![]() |
Czarny | 35 000 zł |
DF50ATL *1 | 104kg |
![]() |
Biały*2 | 35 800 zł |
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.