STEALTH LINE SERIES
SERIA ZE STEROWANIEM ELEKTRONICZNYM
Nowy silnik DF350AMD Rewolucja w świecie innowacji
Od roku 2017, a więc gdy po raz pierwszy wprowadzono do sprzedaży silniki DF350A i DF325A, Suzuki stale pracuje nad własnymi technologiami. Celem jest zagwarantowanie klientom produktów na najwyższym poziomie, które – jak głosi motto Suzuki Marine – są „ULTIMATE Marine Life. Suzuki ulepszyło również flagową rodzinę silników (DF350A/ 325A/300B), wdrażając najnowsze technologie. Suzuki chce oferować klientom nie tylko lepsze silniki, ale też zagwarantować coraz lepsze osiągi czy ułatwioną obsługę.
Siłownik hydrauliczny układu sterowniczego jest teraz zintegrowany z kolumną silnika, co bezpośrednio przekłada się na estetyczny i przejrzysty wygląd nowej jednostki Suzuki.
Łodzie mają różne kadłub i często się zdarza, że siłownik układu sterowniczego jest na tyle ciasno zamontowany, że przy wychylaniu silnika z wody może dojść do przypadkowego uszkodzenia niecki kokpitowej lub pawęży. Dzięki przemyślanemu rozwiązaniu siłownika w najnowszym silniku Suzuki taka „kolizja” się jednak nie zdarzy – konstrukcja jednostki nawet przy dużym wychyleniu chroni kadłub przed przypadkowymi uszkodzeniami. System umożliwia montaż najnowszego silnika Suzuki do różnych rodzajów łodzi.
Konwencjonalne modele DF350A/325A/300B (z elementami układu sterowania na zewnątrz)
NOWE DF350AMD/300BMD (zintegrowany układ sterowania)
Wychyl jeszcze głębiej, żeby skuteczniej ochronić silnik! Ponieważ siłownik hydrauliczny jest zintegrowany z kolumną silnika kąt wychylenia jednostki napędowej będzie większy bez względu na profil pawęży. W najnowszych jednostkach napędowych ze zintegrowanym układem sterowniczym całkowicie wychylona kolumna wraz ze śrubą jest bardziej oddalona od lustra wody. Docenicie to w porcie, przy mocnym zafalowaniu – silnik łodzi na postoju jest w ten sposób dodatkowo chroniony.
W celu poprawienia niezawodności (a przede wszystkim obniżenia temperatury komponentów silnika) zmodernizowano obieg oleju w przekładni.
Oszczędzacie dzięki udoskonalonej i bardziej wydajnej cyrkulacji oleju w przekładni. W obiegu jest go mniej – objętość oleju w obiegu została zmniejszona z 3,2 do 2,8 l.
Nowa tzw. spodzina ma powierzchnię czołową zmniejszoną o 4%, co wpłynęło podwyższenie prędkości maksymalnej (różnica sięga 2 procent)*.
*Dane oparte są na wewnętrznych testach firmy Suzuki przeprowadzonych w ustalonych warunkach. Wyniki będą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar i masa jednostki, warunki pogodowe itp.).
Dodano specjalny kanał spustowy, więc teraz można wymienić olej (przy użyciu odpowiedniego-dodatkowego urządzenia serwisowego) bez podnoszenia łodzi. Specjalny kanał spustowy do wymiany oleju przekładniowego.
Specjalny kanał olejowy do zmiany oleju w przekładni
W dolnej części (wraz ze zmodernizowaną przekładnią i jej obudową) silnik jest kompatybilny z konwencjonalnymi modelami DF350A/325A/300B. Moduł jest też instalowany jako standardowe wyposażenie wszystkich modeli GEKI.
Ponieważ powierzchnię spodziny zmniejszono o 4%, udało się uzyskać bardziej opływowy kształt. Dzięki temu silnik Suzuki jest bardziej oszczędny.
* Dane oparte są na wewnętrznych testach firmy Suzuki przeprowadzonych w ustalonych warunkach. Wyniki będą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar i masa jednostki, warunki pogodowe itp.).
Modele silników DF350AMD/DF300BMD są wyposażone w system podwójnej żaluzji na wlocie powietrza, co pozwala wyeliminować wodę zasysaną pod osłonę. Dzięki zastosowaniu bezpośredniego układu dolotowego powietrza uzyskano wysoki stopień sprężania (12,0:1 w DF350AMD) i 10,5:1 w DF300BMD), co skutkuje większą wydajnością silnika.
System Dual Prop skutecznie zamienia moc silnika w bardziej efektywny napęd. Każda śruba obraca się w przeciwnym kierunku, co zapewnia wyjątkową stabilność łodzi podczas pływania, także z małymi prędkościami. Przeciwbieżne śruby wytwarzają ponadto silny ciąg wsteczny.
Aby wygenerować jak największą moc konieczne jest efektywne spalanie (ze szczególnym uwzględnieniem tzw. spalania stukowego). W Suzuki zastosowano podwójne wtryskiwacze, optymalnie dobierając kształt komory spalania. Podwójny wtryskiwacz skuteczniej atomizuje mieszankę, aby poprawić działanie chłodzące w komorze spalania oraz wyeliminować stuki. W najnowszym Suzuki moc wyjściową udało się zwiększyć o 3%.
Przeprojektowanie obudowy przekładni wymagało zmiany położenia wlotów wody. Istotne było takie umieszczenie wlotów głównego i dolnego, aby znajdowały się jak najdalej od siebie oraz dobrać taki ich kształt, aby – szczególnie przy dużych prędkościach – dostarczyć do silniak wystarczającą ilość wody chłodzącej.
Układ podwójnej śruby umożliwia przełożenie mocy o wartości 350 koni mechanicznych na siłę napędową. Wartość dodaną stanowi wyjątkowa stabilność jednostki, uzyskiwana dzięki zastosowaniu śrub napędowych obracających się przeciwbieżnie.
Silnik DF350A został wyposażony w precyzyjny układ podwójnych, specjalnie profilowanych żaluzji, pozwalających na usunięcie wody z powietrza zasysanego do silnika. Podwójne żaluzje usuwają cząsteczki wody ze strumienia powietrza dolotowego. Dzięki bezpośredniemu układowi dolotowemu, układ podwójnych żaluzji Suzuki pozwala na zwiększenie mocy silnika.
Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów. Podwójne wtryskiwacze umożliwiają poprawę wydajności i obniżenie zużycia paliwa.
Odsunięty wał napędowy umożliwia zaprojektowanie silnika o mniejszych wymiarach poprzez przesunięcie środka ciężkości jednostki do przodu, jednocześnie poprawiając rozkład masy, moc, równowagę i redukując wibracje.
DF350A posiada 2-stopniową redukcję przełożenia, która pozwala na zminimalizowanie współczynnika przełożenia. W wyniku tego moment obrotowy jest mocniejszy, przyspieszenie większe, a maksymalna prędkość wyższa.
Nowa pokrywa silnika zapewnia bardziej efektywny przepływ powietrza i jego niższą temperaturę w układzie dolotowym, co zwiększa sprawność silnika.
Oszczędność paliwa ma znaczenie niezależnie od tego, czy pływasz łodzią dla przyjemności czy dla zysku. Nasza technologia spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control umiejętnie przewiduje zapotrzebowanie silnika na paliwo w zależności od warunków jego pracy i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ zaprojektowany został w taki sposób, aby ograniczać zużycie paliwa przy każdej prędkości, a zwłaszcza przy prędkościach rejsowych.
Nasz zaawansowany elektroniczny układ sterowania pozwolił wyeliminować tarcie i opór, jakie towarzyszyły układom mechanicznym. Zapewnia on płynne i precyzyjne sterowanie oraz szybką i zdecydowaną zmianę biegów szczególnie w zakresie niskich prędkości obrotowych oraz podczas manewrowania. Układ pozwala na sterowanie jednym, dwoma, trzema lub nawet czterema silnikami, a także z dwóch miejsc na łodzi. Doskonała współpraca z układem Suzuki Lean Burn Control zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa w szerokim zakresie pracy.
Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika. Umożliwia to zapewnienie maksymalnej mocy silnika, niezależnie od trybu pracy, a także wytworzenie odpowiedniego momentu obrotowego i doskonałego przyspieszenia. Proces zachodzi automatycznie, dzięki czemu możesz cieszyć się mocą i wydajnością swojej łodzi.
Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny. Prosto, wydajnie i bezobsługowo.
Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez wloty w obudowie przekładni głównej. Zastosowanie podwójnego wlotu wody pozwala na zwiększenie przepływu wody i co za tym idzie – zwiększenie wydajności chłodzenia. Dzięki umieszczeniu wlotu w przedniej części obudowy przekładni poprawiła się cyrkulacja wody, co ma znaczenie przede wszystkim przy dużych prędkościach. Wlot pomocniczy również został umieszczony nieco niżej, co pozwala jednostce zaburtowej DF350A wydajniej pracować na płytkich wodach.
Stopień sprężenia 12.0:1 (który stanowi maksymalny stopień sprężenia w silnikach zaburtowych Suzuki) gwarantuje dużą wydajność i moc silnika o pojemności 4390cm3.
Dzięki swojej lokalizacji, filtr oleju jest łatwy w utrzymaniu.
MODEL | DF350AMD STEALTH |
---|---|
System startowy | Elektryczny |
Zalecana wysokość pawęży mm | L : 508 X : 635 XX : 762 |
Waga (kg)* | L : 345 X : 352 XX : 360 |
Układ zaworów | 24-zaworowy z głowicą w układzie DOHC |
Napęd układu zaworów | Łańcuch |
Pojemność (cm3) | 4,390 |
Moc maksymalna (kW) | 257.4 |
Średnica x skok (mm) | 98 x 97 |
Zakres pracy | 5700-6300 |
Układ doprowadzania paliwa | Elektroniczny |
Pojemność miski olejowej | 8.0 litra |
Alternator | 12V 54A |
Sterowanie układem trymowania | Przełącznik sterujący układem odchylenia i trymowania |
Przełożenie | 2.29 |
Układ sterowania | DBW |
Zalecane paliwo | RON94 AKI89 |
Skok śruby | 12"-31,5" |
* - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
Model | Masa | Keyless Start System | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF350AMDXX *1 | 330kg |
![]() |
Czarny matowy *2 | 149 000 zł | |
DF350AMDX *1 | 330kg |
![]() |
Czarny matowy *2 | 147 000 zł |
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.