PORTABLE FUN
SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM
Inżynierowie Suzuki wyposażyli swoje nowe rzędowe trzycylindrowe silniki DF25A/DF30A w najlepsze technologie, zapewniające jednostkom bezkonkurencyjne pierwsze miejsce w swojej klasie. Zaawansowane rozwiązania inżynieryjne i niewielka waga silników zaburtowych od wielu lat stanowią znak firmowy marki Suzuki.
Paliwo do silnika dostarczane jest z pomocą układu Lean Burn Control oraz bezakumulatorowego elektronicznego układu wtrysku paliwa, które zapewniają niesamowitą oszczędność paliwa, zachowując doskonałą moc i wydajność wyposażonych w nie jednostek.
Nowe silniki DF30A i DF25A, to pierwsze jednostki zaburtowe w swoich klasach, które wyposażono w wewnętrznie łożyskowane rolki dźwigienek zaworowych, współpracujące z krzywkami wałka rozrządu, zapewniając tym samym płynniejszą pracę i lepszą wydajność mechaniczną.
Dzięki nowemu systemowi, który monitoruje pracę silnika, status roboczy jednostki będzie widoczny na pierwszy rzut oka.
Wysoko wydajne czterosuwowe silniki Suzuki produkują mniej zanieczyszczeń, dzięki czemu jednostki zaburtowe, takie jak DF25A/30A, spełniają wymogi najsurowszych światowych norm emisji zanieczyszczeń*1, w tym wymogi normy czystości spalin EURO1 (Dyrektywa Unii Europejskiej 2003/44/EC)*2. Dodatkowo silniki posiadają certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
*3:Zgodnie z wynikami badań wewnętrznych, przeprowadzonych w lutym 2014 roku.
Dzięki wykorzystaniu najlepszych technologii Suzuki, DF25A/30A to najlżejsze w swojej klasie mocy 18,4kW (25KM)/22,1kW (30KM czterosuwowe silniki zaburtowe.*4
*4:Zgodnie z wynikami badań wewnętrznych, przeprowadzonych w lutym 2014 roku.
Wyjątkowo lekki układ wtrysku paliwa o zwartej konstrukcji został zaprojektowany w taki sposób, aby zmieścić się wewnątrz obudowy tych silników bez dodatkowych modyfikacji w zakresie pojemności, czy wagi. Układ zapewnia szybszy rozruch, płynniejszą pracę i większe przyspieszenie w każdych warunkach, chociaż nie jest zasilany akumulatorem.
Ten inteligentny system zarządzania paliwem z wyprzedzeniem określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach. Dzięki temu może dostarczać uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną, co pozwala znacznie oszczędzić na paliwie.
Nowa pokrywa silnika zapewnia efektywniejszy przepływ powietrza i jego niższą temperaturę w układzie dolotowym, co zwiększa sprawność silnika. To rozwiązanie wraz z nowym filtrem powietrza pozwoliły uzyskać wyższą moc z niewielkiej pojemności skokowej.
W celu obniżenia temperatury pod pokrywą silnika, obracające się koło zamachowe wypycha rozgrzane powietrze na zewnątrz przez otwory wentylacyjne.
DF25A/30A to pierwsze silniki zaburtowe w swojej kategorii, w których zastosowano wewnętrznie łożyskowane rolki współpracujące z krzywkami wałka rozrządu zarówno w przypadku zaworów dolotowych jak i wylotowych. Rolka powoduje zmianę sposobu współpracy wałka rozrządu z dźwigienką zaworową. Tradycyjny mechanizm ślizgowy zastąpiono tocznym, który zmniejsza tarcie podczas pracy dźwigienki.
Przesunięcie wału korbowego względem osi cylindra zmniejsza nacisk tłoka na jego ścianki podczas pracy silnika. W wyniku otrzymano bardziej płynny ruch tłoka, który zwiększa sprawność silnika.
Układ wtrysku paliwa zapewnia łatwiejszy rozruch, ale Suzuki postanowiło posunąć się o krok dalej i zamontować w tych silnikach zaburtowych bardzo lekki ręczny rozrusznik. Ręczny rozrusznik Easy Start wymaga użycia mniejszej siły i pozwala na łatwy i szybki rozruch silnika.
Diodowy układ monitorowania wykorzystuje trzy diody LED informujące sternika o warunkach pracy silnika. Znajdujące się w dobrze widocznym miejscu diody LED to łatwy sposób na szybkie sprawdzenie warunków pracy silnika, który znacząco upraszcza eksploatację łodzi.
Aby chronić silniki od uszkodzeń wynikających z osadzania się piasku, soli i zanieczyszczeń w układzie chłodzenia, w miejscu, do którego jest łatwy dostęp, zamontowano króciec, dzięki któremu przepłukiwanie układu chłodzenia jest łatwe i wygodne.
Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.
MODEL | DF25A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381*4 |
Układ rozruchowy | Elektryczny/Ręczny |
Masa silnika kg*1 | S : 65.0 / S :62.0 L : 63.0 |
Rodzaj silnika | OHV |
Układ zasilania | Elektroniczny układ wtrysku paliwa - bezakumulatorowy |
Liczba cylindrów | 3 |
Pojemność skokowa cm3 | 490 |
Średnica x skok tłoka mm | 60.4 x 57 |
Moc maks. kW (KM) | 18.4 KM |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,000-6,000 |
Sterowanie | Rumpel |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 1.5 litra |
Zbiornik paliwa | 12l |
Układ zapłonowy | Tyrystorowy CDI |
Alternator | 12V, 12A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | Trymowanie ręczne, odchylanie ze sprężyną gazową |
Przełożenie | 2.09:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 9”-14” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
MODEL | DF30A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381*4 |
Układ rozruchowy | Elektryczny/Ręczny |
Masa silnika kg*1 | S : 65.0 / S :62.0 L : 63.0 |
Rodzaj silnika | OHV |
Układ zasilania | Elektroniczny układ wtrysku paliwa - bezakumulatorowy |
Liczba cylindrów | 3 |
Pojemność skokowa cm3 | 490 |
Średnica x skok tłoka mm | 60.4 x 57 |
Moc maks. kW (KM) | 22.1 KM |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,300-6,300 |
Sterowanie | Rumpel |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 1.5 litra |
Zbiornik paliwa | 25l |
Układ zapłonowy | Tyrystorowy CDI |
Alternator | 12V, 12A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | Trymowanie ręczne, odchylanie ze sprężyną gazową |
Przełożenie | 2.09:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 9”-14” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
Model | Śruba | Rozmiar śruby | Zbiornik paliwa | Masa | Manetka | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF25ATL | Aluminiowa | 3x10-1/4x10 | 12l | 72kg |
![]() |
Czarny | 24 500 zł | |
DF30ATL | Aluminiowa | 3x10-1/4x12 | 25l | 72kg |
![]() |
Czarny |
- 1 000 zł
24 900 zł
23 900 zł |
|
DF30ATHL | Aluminiowa | 3x10-1/4x12 | 25l | 74kg |
![]() |
Czarny |
- 1 000 zł
24 800 zł
23 800 zł |
|
DF30ATS | Aluminiowa | 3x10-1/4x13 | 25l | 71kg |
![]() |
Czarny | 24 600 zł |
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.