SERIA HIGH PERFORMANCE
SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM
Jeśli nie wyobrażasz sobie żeglowania bez wydajnego silnika, przyda Ci się jednostka, która łączy w sobie najwyższą jakość, niezawodność i dodatkowy osprzęt do wyboru.
Nowa generacja silników DF115BT, DF140BT to DUO, które łączy w sobie znaczącą redukcję zużycia paliwa i bezkompromisową wydajność. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control.
Nasze rzędowe czterocylindrowe silniki zaburtowe wykorzystują dynamiczne przełożenie, które umożliwia im współpracę z większą śrubą. A połączenie takiej śruby i niższego przełożenia oznacza świetny moment obrotowy, niesamowite przyspieszenie i wywołującą dreszczyk emocji prędkość.
Suzuki wykorzystuje szereg swoich zaawansowanych rozwiązań technicznych w silnikach 4-suwowych, aby zapewnić niższy poziom emisji zanieczyszczeń oraz niższe zużycie paliwa i spełnić tym samym warunki Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/44EC. Suzuki uzyskało ocenę trzech gwiazdek wystawianą przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
Opracowany i wdrożony do produkcji przez Suzuki filtr MPC (Micro-Plastic Collecting device) jest odpowiedzią na problem plastiku, który poprzez niewłaściwe składowanie trafił do wód morskich i oceanicznych.
Zalety:
Zaprojektowane z myślą o prostej konserwacji. Zaletami są na pewno łatwo dostępny filtr oleju: aby go wymienić, wystarczy zdjąć górną pokrywę, wychwytywanie wycieków oleju: obok filtra oleju umiejscowiono tackę, której zadaniem jest wychwytywanie wycieków podczas wymiany komponentu oraz wskaźnik poziomu oleju: umożliwia podłączenie węża do oleju o średnicy Φ15 mm.
Dzięki optymalizacji przepływu oleju do przekładni, obracające się koło zębate wytwarza podciśnienie i pomaga w bardziej efektywnej cyrkulacji oleju. Rozwiązanie obniża temperaturę oleju i całej przekładni. Taka konstrukcja zwiększa wytrzymałość koła zębatego.
Dodatkowymi funkcjami są: sterowanie elektroniczne (Drive-by-wire), dobra wydajność paliwowa, nowy układ S.P.C.*1, dostępny nowy bezkluczykowy system startowy i automatyczne wspomaganie trymowania (opcjonalnie*2)
Bezkluczykowy system startowy Suzuki, dzięki wykorzystaniu pilota zbliżeniowego, po prostu przesyła do systemu kod dostępu, który uruchamia silnik. Tak długo, jak użytkownik posiada przy sobie pilot zbliżeniowy, do odpalenia silnika wystarczy, że będzie znajdował się w odległości jednego metra od panelu sterowniczego, uruchomi przełącznik bezpieczeństwa, włączy przełącznik zasilania i wciśnie guzik. Bezpieczne przechowywanie pilota w kieszeni umożliwia łatwe, bezstresowe korzystanie z łodzi, bez obawy zgubienia kluczyka. Dodatkowo system odstrasza potencjalnych złodziei, uniemożliwiając uruchomienie silnika bez przesłania właściwego kodu. W razie wpadnięcia do wody, pilot nie zatonie, więc łatwo będzie go odzyskać.
Zaprojektowany na nowo układ dolotowy dwukrotnie usuwa wodę z powietrza przed jego zassaniem do silnika. Specjalna konstrukcja układu dolotowego zmniejsza prawdopodobieństwo zassania powietrza z wodą do silnika. Obniża temperaturę zasysanego powietrza. Zapewnia większą moc.
Cewki zapłonowe zintegrowane z osłonami świec. Mniejsza liczba komponentów, prostsze okablowanie. Brak przewodu wysokiego napięcia umożliwia układowi zapłonowemu efektywne generowanie iskry, co prowadzi do poprawy wydajność komory spalania.
Woda znajdująca się w paliwie może doprowadzić do pogorszenia efektywności procesu spalania, zmniejszenia mocy i powstawania korozji. Układ pomaga chronić silnik przed wodą, dzięki możliwości wykrycia jej obecności w filtrze paliwa. Sternik jest natychmiast informowany o takim zdarzeniu, za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego. Filtr został zaprojektowany w taki sposób, aby użytkownik mógł sprawdzić obecność wody ręcznie.
Pompa paliwa o większej pojemności: możliwość zamocowania na różnego rodzaju łodziach. Zoptymalizowane położenie czujnika CO2: większa trwałość. Śruba pokryta antykorozyjną powłoką zawierającą cynk: większa trwałość.
Aby osiągnąć optymalny kształt elementów, przeprowadziliśmy symulację dla ponad 1000 kombinacji i dokładnie przetestowaliśmy każdą opcję na wybranych częściach. Stopień sprężania na poziomie 10,6, co przekłada się na mocny moment obrotowy.
MODEL | DF140BT |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L-508/X-635 |
Masa silnika kg | L 188/X 192 |
Pojemność skokowa cm3 | 2,045 |
Stopień sprężania | 10.6 |
Średnica x skok tłoka mm | 86 x 88 |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5700-6300 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc maks. kW | 103 |
Sterowanie | Zdalne |
Pojemność miski olejowej | 5.5 litra |
Zalecane paliwo | RON91 / AKI87 |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 40A *więcej na biegu jałowym |
Mocowanie silnika | Na zawiasie |
Sposób trymowania i odchylania | Przełącznik sterujący układem odchylania i trymowania |
Przełożenie | 2.59:1 |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 15"-25"(RR), 17"-23"(CR) |
MODEL | DF115BT |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L:508 / X:635 |
Masa silnika kg | L 188/X 192 |
Pojemność skokowa cm3 | 2,045 |
Stopień sprężania | 10.6 |
Średnica x skok tłoka mm | 86 x 88 |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,000-6,000 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc maks. kW | 84.6 |
Sterowanie | Zdalne |
Pojemność miski olejowej | 5.5 litra |
Zalecane paliwo | RON91 / AKI87 |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 40A *więcej na biegu jałowym |
Mocowanie silnika | Na zawiasie |
Sposób trymowania i odchylania | Przełącznik sterujący układem odchylania i trymowania |
Przełożenie | 2.59:1 |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 15"-25"(RR), 17"-23"(CR) |
MODEL | DF100C |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L:508 / X:635 |
Masa silnika kg | L 188/X 192 |
Pojemność skokowa cm3 | 2,045 |
Stopień sprężania | 10.6 |
Średnica x skok tłoka mm | 86 x 88 |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,700-6,300 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc maks. kW | 73.6 |
Sterowanie | Zdalne |
Pojemność miski olejowej | 5.5 litra |
Zalecane paliwo | RON91 / AKI87 |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 40A *więcej na biegu jałowym |
Mocowanie silnika | Na zawiasie |
Sposób trymowania i odchylania | Przełącznik sterujący układem odchylania i trymowania |
Przełożenie | 2.59:1 |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 15"-25"(RR), 17"-23"(CR) |
Model | Masa | Keyless Start System | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF100CTL *1 | 188kg |
![]() |
Czarny | 53 500 zł | |
DF100CTL *1 | 188kg |
![]() |
Biały*2 | 54 500 zł | |
DF115BTL *1 | 188kg |
![]() |
Czarny | 56 000 zł | |
DF115BTL *1 | 188kg |
![]() |
Biały*2 | 57 000 zł | |
DF140BTL *1 | 186kg |
![]() |
Czarny | 60 500 zł | |
DF140BTL *1 | 186kg |
![]() |
Biały*2 | 61 500 zł |
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.