LIGHTWEIGHT SPORTS
SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM
Nowy standard dla silników czterosuwowych od Suzuki
L:157kg, najlżejszy model w klasie silników do XXkW (100 KM). (Według wyników wewnętrznych badań rynku przeprowadzonych przez SUZUKI)
2.59:1, najlepsza redukcja przełożenia w klasie silników XXkw (100KM). (Według wyników wewnętrznych badań rynku przeprowadzonych przez SUZUKI)
Kadłub silnika jest przesunięty ku przodowi, przemieszczając jednocześnie środek ciężkości w tym samym kierunku.
Układ wykorzystujący odsunięty wał napędowy, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz przekładni. Dzięki temu uzyskano większe przełożenie, umożliwiające zastosowanie większych śrub napędowych.
Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną.
Rozruch silnika z układem Suzuki Easy Start jest szybszy i łatwiejszy. W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Aby przyspieszyć gotowość jednostki do pracy, układ zapewnia płynniejszy i lepszy rozruch.
Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny.
Układ pomaga chronić silnik przed wodą, dzięki możliwości wykrycia jej obecności w filtrze paliwa. Sternik jest natychmiast informowany o takim zdarzeniu, za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego.
Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.
Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.
Układ umożliwia łodzi poruszanie się ze stałą prędkością.
Obudowa dolnej przekładni we wszystkich naszych silnikach zaburtowych została zoptymalizowana pod kątem hydrodynamiki. Jej smukły kształt pozwala na zminimalizowanie oporu, który powstaje podczas przecinania fal przez jednostkę, aż o 36% w porównaniu z tradycyjną konstrukcją, co sprzyja lepszemu przyspieszeniu i pozwala rozwijać większe prędkości. Dzięki potężnemu momentowi obrotowemu generowanemu dzięki dwustopniowej redukcji przełożenia, silnik może współpracować ze śrubami o dużej średnicy. Suzuki opracowało także nową, wysoko wydajną śrubę, która jest w stanie wykorzystać uzyskany moment obrotowy w celu zapewnienia lepszego przyspieszenia i większej prędkości.
Aby chronić silniki od uszkodzeń wynikających z osadzania się piasku, soli i zanieczyszczeń w układzie chłodzenia, w miejscu, do którego jest łatwy dostęp, zamontowano króciec, dzięki któremu przepłukiwanie układu chłodzenia jest łatwe i wygodne.
MODEL | DF100B |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L: 508 X: 635 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | L: 157 X: 161 |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Pojemność skokowa cm3 | 1,502 |
Średnica x skok tłoka mm | 75 x 85 |
Moc maks. kW (KM) | 73.6 (100) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,700-6,300 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 4.0 litra |
Zbiornik paliwa | 25 litrów (Opcjonalnie) |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 27A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.59:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 13”-23” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
MODEL | DF90A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L : 508 X : 635 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | L : 155.0 X : 158.0 |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Pojemność skokowa cm3 | 1,502 |
Średnica x skok tłoka mm | 75 x 85 |
Moc maks. kW (KM) | 66.2 (90) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,300-6,300 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 4.0 litra |
Zbiornik paliwa | - |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 27A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.59:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 13”-25” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
MODEL | DF80A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L : 508 X : 635 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | L : 155.0 X : 158.0 |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Pojemność skokowa cm3 | 1,502 |
Średnica x skok tłoka mm | 75 x 85 |
Moc maks. kW (KM) | 58.8 (80) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,000-6,000 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 4.0 litra |
Zbiornik paliwa | - |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 27A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.59:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 13”-25” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
MODEL | DF70A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L : 508 X : 635 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | L : 155.0 X : 158.0 |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Pojemność skokowa cm3 | 1,502 |
Średnica x skok tłoka mm | 75 x 85 |
Moc maks. kW (KM) | 51.5 (70) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,000-6,000 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 4.0 litra |
Zbiornik paliwa | - |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 27A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.59:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 13”-25” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
Model | Masa | Keyless Start System | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF70ATL *1 | 155kg |
![]() |
Czarny | 41 500 zł | |
DF70ATL *1 | 155kg |
![]() |
Biały*2 | 42 300 zł | |
DF80ATL *1 | 155kg |
![]() |
Czarny | 43 500 zł | |
DF80ATL *1 | 155kg |
![]() |
Biały*2 | 44 300 zł | |
DF90ATL *1 | 155kg |
![]() |
Czarny | 44 500 zł | |
DF90ATL *1 | 155kg |
![]() |
Biały*2 | 45 300 zł | |
DF100BTL *1 | 157kg |
![]() |
Czarny | 51 500 zł | |
DF100BTL *1 | 157kg |
![]() |
Biały*2 | 52 500 zł |
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.